Interviu cu RAKU


Inedit: Interviu cu Raku refuzat de „șefii” publicațiilor mari pentru adevăruri ce deranjează


Articolul de mai jos a fost refuzat de un cotidian de mare tiraj, dupa ce un reporter il solicitase. A fost respins de “sefi” pe motiv ca, publicatia ar putea primi amenda pentru ca interviul ar cuprinde afirmatii ce pot ataca o anumita etnie. Ceea ce este fals si poate constata oricine parcurgand interviul.
Istoria românilor, muzica rap, Roşia Montana sunt doar câteva subiecte despre care raku a decis să vorbească într-un interviu controversat. De ce controversat? Pentru că a fost refuzat de un cotidian de mare tiraj din România.
BVP: Ai lansat, de curând, un album cu titluri noi, dar numit şi „remix collabos”. Poate fi văzut ca un best of? Dacă da, ce reprezintă etapa aceasta în cariera ta?
raku: „Fuzionare (remix collabos)” este un amestec de versuri din anumite colaborări şi proiecte mai vechi şi câteva texte neapărute pe materiale audio, înregistrate pe instrumentale noi. Ceea ce este cel mai bun din totul făcut, decid ascultătorii. Etapa aceasta reprezintă continuitate în muzică, reamintind unele versuri „valabile ş-azi”, dar coincide cu acea cotitură, sugerată mai demult în cateva interviuri şi în piesa „la macaz”, pe care am tot amânat-o datorită tensiunilor din exterior care m-au afectat astfel încât să fac muzica de pe ultimele trei materiale în strânsă legatură cu celelalte solo-uri din trecut.
BVP: Într-o piesă mai veche spui: „Scriu piese fără să înjur de vreo 10 ani, da-s cenzurat diplomat şi difuzat cam rar.” La ce fel de cenzură te referi?
raku: Îi spuneam bătrânului domn Tatulici, invitat fiind în emisiune, puţin după 15 ianuarie 2012, că problemele României actuale încep nu din perioada ’89, ci chiar de pe vremea lui Codreanu, pe vremea mişcărilor sioniste, poate chiar mai din spate… Când a auzit cuvintele acestea a dat subit legătura în piaţă şi mi-a spus că sunt „tânăr”. Ca să înţelegem la ce fel de cenzură ma refer continui un pic: problema românilor, în afară de lenea de pe alocuri, a fost mereu mână în mână cu trădarea, laşitatea, necinstea, vânzarea ţării, adica vânzarea muncitorilor, infrastructurii, clădirilor, a bogăţiilor naturale şi a „prostimii” către straini, dezbinarea, exploatarea aproapelui etc.
O oligarhie de boieri autohtoni, ciocoi vechi, pentru a trăi neconform cu voia Tatălui Nostru, într-un paradis propriu, s-au pus bine cu nişte „organizaţii internaţionale” furând împreună poporul român. Încât să le fie lor bine şi celorlalţi rău. Urmaşii lor, ciocoii noi, actualii demnitari (1989-2012) continuă azi dezmăţul acesta la umbra legilor lor, tot pe cârca celor mulţi. Piesele mele, deloc vulgare comparativ cu reclamele româneşti de tot soiul, deranjează pentru că ating şi astfel de personaje, probleme, adevăruri.
Cenzura e tacită, subtilă, pasivă; se invocă scuze prin alte motive decat cele reale. Altfel de ce nu ar difuza televiziunile piesa „căutând” – raku feat. Ombladon? Sau retoric: credeţi că mă va mai invita vreodată televiziunea aceea la vreun interviu? Nu i-am jignit cu nimic dar probabil că se tem să audă masele adevărul despre unele lucruri.
BVP: Ai avut patru albume care au format un întreg, „În mediu vitreg” „Rezistenţa” „Emite semnale” „În altă frecvenţă”. Vei continua în acelaşi stil?
raku: Cu „În altă frecvenţă” a fost o potrivire interesantă. Denumirea era vizată de mai demult să poarte numele unui proiect audio. „Fuzionare” de asemenea nu are mare legătură cu celelalte titluri. Cât despre stil – variază după cum îmi place şi după cât pot eu să-l variez.
BVP: Ce proiecte ai în lucru?
raku: Vreau să onorez toate colaborările restante colegilor către care mai am această datorie. O parte dintre ele sunt deja scrise şi se vor auzi curând. Apoi voi accepta colaborari mai rar şi în condiţii speciale. Obişnuiesc să nu vorbesc despre planuri / proiecte viitoare. Dar ţin să le mulţumesc oamenilor care mă susţin financiar pentru că ma ajută să continui!
BVP: Unul dintre colegii tăi de breaslă, Cedry2k, a declarat că se retrage din muzică, după 12 ani de activitate. Cum vezi tu decizia?
rakuCedry2k mi-e un om foarte drag pe care cred că-l înţeleg foarte bine. IÎ respect gândirea şi deciziile. Nu sunt în măsură să i le comentez.
BVP: În ce etapă se află acum muzica rap?
raku: Mă depăşeşte întrebarea. Muzica rap e vastă, diferită de la cântăreţ la cântăreţ.
BVP: Există două tabere în hip-hop: muzica de la tv şi cea „fără timbru”. Ce ar trebui să ştie oamenii care ascultă muzica difuzată la tv?
raku: Nu cred că există împărţiri exacte. Totuşi pe unele posturi am mai auzit şi piese provenite de la independenţi. Tendinţa asta de a vinde doar prostituţie la tv, ori elimină definitiv rap-ul autentic din grile, ori îl mixează cu genul de mizerie pe care o cântă diferite starlete americane, pretinzând ca aşa a „evoluat” hip-hop-ul. În aceste condiţii underground-ul va continua să existe numai dacă publicul lui va fi numeros şi mobilizat să-l susţină.
BVP: Ce părere ai despre genurile muzicale promovate pe posturile tv şi la radiouri?
raku: Cred că e o mare diversitate oferită, menită să menţină ignorantul în ignoranţa-i veşnică. Dar după cum am zis mai sus, există şi excepţii: posturi care difuzează muzică clasică, populară, psaltică, emisiuni cu tematică muzicală specifică etc.
BVP: Dacă ai fi la conducerea ţării, care ar fi prima schimbare pe care ai face-o?
raku: Pai cu gândirea mea, să rezist preşedinte o zi, fără să mă împuşte serviciile secrete unioniste sau imperialiste mi-ar trebui o armată de daci superantrenaţi, ordonaţi, educaţi până la nivelul comunicării telepatice, mare cât armata Chinei dar cu dotare, mentalitate şi apucături de Jedi, bazate pe Forţă, din aceea nu pe sistem turbo. Ceea ce e o utopie bineînţeles, la fel ca simpatica şi nevinovata sintagmă „raku preşedinte!”, dacă tot glumim. Telepatic zic, cât să fim toţi într-un gând, şi gândul acela dacă nu e pe placul lui Dumnezeu, de la El, ori cu El, nu mi-aş dori să fiu nici măcar la conducerea unui palier al unei scări de bloc.
BVP: Transmiţi mesaje sociale, religioase, politice, conspirative. Cum îi schimbă muzica ta pe oameni?
raku: Mesaje conspirative transmit conchistadorii aceia cu firmă canadiană care vor să otravească pânza freatică a României, începând cu dezastrul de la Roşia Montana, nu eu. Conspirative pentru că au şpăguit diverse vedete şi oameni influenţi dar ignoranţi, să le susţină cauza, care e în fond criminală.
Eu transmit mesaje sociale: locuitori ai Roşiei, o să muriţi otrăviţi voi, copiii şi nepoţii voştri odată cu apele României, pentru câteva salarii pe care vi le aruncă în bătaie de joc nişte oameni care se închină la profit!
Mesaje politice: dacă vreţi să faceţi minerit cereţi împreună autorităţilor române să deschidă o mină clasică (fără exploatare prin cianuraţie) gestionată de statul român şi mineriţi până vi se face rău! Dar o să aveţi ce bea, fără să vă crească pene, coadă sau fără să vă cadă dinţii de tot, de la vârsta liceului.
Doamne dă-ne minte şi ajută-ne să fim un popor de oameni buni, care să nu ne mai vindem ţara şi semenii străinilor, să nu ne otrăvim unii pe alţii şi nici alţii să nu ne otravească pe noi! Amin! Acestea fiind mesajele religioase. Cum îi schimbă muzica mea pe oameni, trebuie să aflăm de la ei.
Am fost odată la Roşia şi un gospodar de acolo peste curtea căruia prăvăleau ăştia bolovani cu excavatorul, ca să-l strămute, mi-a vorbit cu lacrimi în ochi. Am văzut în el toată suferinţa Daciei de la Burebista până la fratele Carbon. Oamenii aceia mi-au dat să beau lapte de la vaca lor şi să mănânc legume crescute în curţile lor. Şi azi toţi lucizii vin să-mi spună că nu e solul fertil pentru agricultură şi ei dacă nu mineresc, mirene vin reni… simpatici precum domnul preşedinte Constantin Contac la interviu; căutaţi-l pe YouTube!
BVP: Trăiesc rapperii în concordanţă cu mesajele pe care le transmit, mai ales în cazul tău?
raku: Eu nu ştiu cum trăiesc rapperii pentru că nu merg nici cu sorcova nici cu patrafiru’ prin casele lor. De jignit nu v-am jignit şi nici ipocrit nu sunt. Atunci când faci un enunţ îndemnând la bine sau amintind bunele percepte şi deodată faci şi tu o greşeală, toţi limitaţi te arată cu degetul. Că şi când tu eşti sursa acelor percepte; şi după bibilica unora ele nu mai sunt valabile pentru că tu, un om obişnuit, faci şi tu unele greşeli la rândul tău, deşi teoretic le condamni. Săracii! Şi mai există şi nişte nesimţiţi frustraţi rău, care o caută cu lumânarea intenţionat şi cum le dai un capac să-şi revină, încep să strige din fustă: „au, au, m-a bătut pacifistul!!!”
BVP: Ce ai învăţat tu din muzica pe care o faci?
raku: Metrică, armonii, versuri etc.
BVP: Dintre toate mesajele tale, care e cel mai important care ar trebui să ajungă la publicul larg?
raku: „Vezi că-n Noul Testament, ai tratamentul de studiu!” e unul dintre mesajele importante. Cel mai, cea mai, cei mai, sunt copilării.
BVP: Care e cea mai mare problemă a românilor în momentul de faţă?
raku: Păi unele dintre cele mai mari le-am subliniat răspunzând la a doua şi a zecea întrebare, mai sus. Sunt pe cât de vechi pe atât de actuale. Mulţumesc!
http://brasovpress.ro/ 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu