25 OCTOMBRIE "ZIUA ARMATEI" (reluare 2009, am ras cand am citit ce am scris:)))


duminică, 25 octombrie 2009


25 octombrie "Ziua Armatei"


25 octombrie - Ziua Armatei Române şi Ziua Regelui Mihai

Eliberarea ultimei palme de pamint romanesc.

Dar dupa eliberarea teritoriului romanesc, am mers alaturi de armata rusa pina in Muntii Tatra, acolo am ramas caci, nici americanii, nici rusi, nu voiau sa imparta victoria cuceriririi Berlinului cu noi. Noi(cu tot tributul de singe), trebuia sa raminem tara invinsa si sa platim despagubiri uriase si pe termen lung rusilor. Asa se scrie istoria care si ea este o mare, c...
(2009-10-25 03:23:08)
36 vizualizari
La 25 octombrie 1944, militarii Diviziei a 9-a Infanterie au degajat, la Carei, ultima brazda de pamant romanesc aflata sub ocupatia hortista, incununand astfel lupta si jertfa zecilor de mii de combatanti pentru eliberarea Ardealului, lupta inceputa in Carpatii Orientali, chiar in noaptea de 23/24 august 1944. Astfel s-a eliberat intreg teritoriul de 43.492 kmp, ocupat prin Dictatul criminal de la Viena, refacandu-se in partea de Vest adevaratele hotare de stat ale Romaniei.
Majestatea Sa Regele Mihai I al Romaniei s-a nascut la 25 octombrie 1921, la Sinaia. Este fiul legitim al Regelui Carol al II-lea si al Reginei-mama Elena.


25 octombrie, Ziua Armatei.
Intre anii 1982-1997(cand am lucrat ca laboranta in armata), de ziua armatei nu-mi aduc aminte, desi stau foarte bine cu memoria, sa se fi dat sume semnificative drept prima. Nu erau bani(ca si acum), se ajunsese la fundul sacului. Tin minte ca intr-un an din primii ani 1980, cind s-a primit ordinul, sa nu se dea prime mai mici de 5oo de lei, s-a dat la o singura colega 5oo de lei si s-a impartit la toate cite eram in total, 5 persoane, cite o suta de lei de fiecare. Asta era si atunci ca si acum, lipsa de bani si minciuna.
Cele mai fericite erau cadrele militare, oricit de prosti ar fi fost ei.:))))
Parca ii vad, aliniati ca niste catei care asteapta un stimulent, poate catelul lui Pavlov. Veseli si fericiti(in curtea unitatii), cind erau inaintati in grad(de catre cadre de la Min .Apararii veniti special de la Bucuresti), dar nu numai cu o stringere de mina, ci si cu sume consistente drept prima si marirea salariului in mod corespunzator(toate cadrele militare, de la plutonier in sus, luau prime consistente). Doar armata la revolutie a fost un organ de baza in mana lui Ceausescu, care nu avea incredere in Securitarte(si avea dreptate). V-am mai povestit cum a intimpinat (cu vitejie, in pijama revolutia, armata romana).Am sa reiau in articolele, in zilele cind se vor implini 20 de ani de la revolutia rasuflata, in care am fost pacaliti crunt, cum nu meritam.
Amintiri din armata si revolutia rasuflata a unei salariate insignifiante, dar cu un umor amar.

Un comentariu:

  1. Am vizitat blogul tau si am pus benerul blogului tau pe cateva din blogurile mele(acesta nu este blogul meu). Stiu precis ca acum cativa ani am mai vizitat blogul tau si am comentat impreuna. Cei mai buni si mai vechi prieteni ai mei sunt din Brazilia. Te sarut si eu, Odorica

    RăspundețiȘtergere