Iata-ma..

‘Eu am răspuns: “Iată mă, trimite mă!” (Isaia 6:8)

Pentru a fi lider şi a avea succes într-un domeniu din viaţă, trebuie să fii:

1) Dedicat. Adevăraţii lideri nu renunţă, nici nu ar putea, chiar dacă ar vrea. Cineva i-a spus pas­torului său: “Trebuie să fie greu să duci o viaţă exemplară, când trebuie să faci faţă presiunii celor care abia aşteaptă un semn de slăbiciune ca să poată sări pe tine. Cum vă descurcaţi?” Zâmbind, el a glumit: “Stau mai mult pe-acasă!” Doar prin puterea lui Dumnezeu vei reuşi să faci faţă cererilor oamenilor, presiunilor şi problemelor care îţi vin în cale.

2) Creativ. Homer a scris: “Adversitatea are darul de a scoate la lumină talente care în circum­stanţe favorabile ar fi rămas latente”. Problemele descătuşează creativitatea din tine. Era odată un crescător de găini al cărui teren era mereu inundat şi ale cărui găini mureau. În disperare, el i-a spus soţiei: “M-am săturat; nu-mi permit să cumpăr alt teren, iar pe acesta nu-l pot vinde. Ce pot să fac?” Ea a răspuns cu calm: “Cumpără raţe!” Liderul înţelept se roagă, caută o soluţie pentru fiecare pro­blemă şi apoi acţionează în consecinţă.

3) Plin de compasiune. Bob Pearce a spus. “Fie ca inima mea să fie zdrobită de lucrurile care zdrobesc inima lui Dumnezeu”. Matei scrie: “Când a văzut gloatele, I s-a făcut milă de ele” (Matei 9:36). Pastore, ce te mişcă? Proiectele de construcţie? Bugetele? Adunările mari? Ai grijă, este posi­bil să iubeşti mulţimile, dar să nu-i iubeşti pe oameni. Oamenii au nevoi, ei sunt dificili, îţi iau vlaga. Dar aşa cum a spus L’Engle: “Dacă-ţi pasă de căderea unei vrăbii, nu trebuie să selectezi care va fi acea vrabie. Să-ţi pese de toate!”. Aşa că înainte să spui: “lată-mă, trimitenna”, pune-ţi întrebarea: “Sunt aşa cum trebuie?”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu