Totusi iubirea de Adrian Paunescu



Şi totuşi există iubire
Şi totuşi există blestem
Dau lumii, dau lumii de ştire
Iubesc, am curaj şi mă tem.
Şi totuşi e stare de veghe
Şi totuşi murim repetat
Şi totuşi mai cred în pereche
Şi totuşi ceva sa-ntâmplat.
Pretenţii nici n-am de la lume
Un pat, întuneric şi tu
Intrăm în amor fără nume
Fiorul ca fulger căzu.
Motoarele lumii sunt stinse
Reţele pe căi au căzut
Un mare pustiu pe cuprins e
Trezeşte-le tu c-un sărut.
Acum te declar Dumnezee
Eu însumi mă simt Dumnezeu
Continuă lumea femeie
Cu plozi scrişi în numele meu.
Afară roiesc întunerici
Aici suntem noi luminoşi
Se ceartă-ntre ele biserici
Făcându-şi acelaşi reproş.
Şi tu şi iubirea există
Şi moartea există în ea
Îmi place mai mult când eşti tristă
Tristeţea, de fapt, e a ta.
Genunchii mi-i plec pe podele
Cu capul mă sprijin de cer,
Tu eşti în puterile mele,
Deşi închiziţii te cer.
Ce spun se aude aiurea,
Mă-ntorc la silaba dintâi,
Prăval peste tine pădurea:
Adio, adică rămâi.
Şi totuşi există iubire
Şi totuşi există blestem
Dau lumii, dau lumii de ştire
Iubesc, am curaj şi mă tem.

5 comentarii:

  1. İo ınca mai consum Paunescu. Şi daca tot ne exprimam parerile şi sentimentele , sincer vorbind, nu neaparat pentru faptul ca ın mare parte poemele lui Paunescu tin de proletcultism ci şi pentru ca a facut cultura ın Romania...Bine, sunt unele creiere care nu ınteleg oricıt s-ar stradui...

    Poeziile lui Paunescu vor ramane peste timp, daca nu toate, cel putin cele folosite ca texte pentru diverse melodii!

    Ştiu ca e criticat de capitalişti undercover...care cred ın burduhanosul butoi de kakat fascist dar noah, apa trece idiotii raman...

    Multam' Odorica...

    RăspundețiȘtergere
  2. Am cautat si eu printre cele mai frumoase poezii de dragoste si l-am gasit. Dar am mai pus una gaseste-o, de alt poet, pe alt blog.
    Cu bine,
    Odorica

    RăspundețiȘtergere
  3. Am zazut eu şi postarea aia numai ca nu citesc legionari :))) adicatelea Goga...Daca despre aia zici,
    Ppp.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, e vorba de Octavian Goga, Prim mMinistru al Romaniei, publicist si poet de extrema dreapta.
    El a spus despre evrei"Este urgent sa maturam curtea ,caci e inutil sa toleram la noi in tara aceste gunoaie".
    A fost asasinat din ordinul regelui Carol 2 in 1938.
    Sa nu uitam nici pe nevasta lui Veturia Goga care era timpanul lui Hitler si il pira tot timpul ca este prea "moale". Nu este sufient de legionar. Dar de o portie buna mereu de pirit beneficia si relege Carol 2.
    Poezia lui Octavian Goga "Tacerea ta" este absolut superba.
    Papapa

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoasa poezia, iata ca mai sunt si autori pe care lumea nu prea ii mai urmareste, cu toate ca ar merita. 'Romanta raspunsului mut' mai este superba!

    RăspundețiȘtergere